تور های لحظه آخری تایلند

درباره بانکوک

درباره تور پوکت

درباره پاتایا

هر آنچه باید در باره تور تایلندو قیمت تور تایلند بدانید؟

کرابی در کدام قسمت از تایلند واقع شده ؟

درباره جزایر فی فی در پوکت

بانکوک ، کروونگ تایلندی ، شهر ، پایتخت و بندر اصلی تایلند. این تنها شهر جهان وطنی در کشوری از شهرها و دهکده های کوچک است و مرکز فرهنگی و تجاری تایلند است.

بانکوک در دلتای رودخانه چائو فرایا ، در فاصله 25 مایلی (40 کیلومتری) از خلیج تایلند واقع شده است. در گذشته به دو شهرداری تقسیم شده بود - كرونگ تپ در ساحل شرقی و تون بوری در غرب - كه به وسیله چندین پل متصل بودند. در سال 1971 این دو به عنوان یک استان استان با یک دولت واحد شهری متحد شدند.

در سال 1972 شهر و دو استان اطراف در یك استان به نام كرونگ تپ ماها ناخون (كلان شهر بانكوك) ادغام شدند. این کلان شهر یک شهر شلوغ و شلوغ است که دارای معابد ، کارخانه ها ، مغازه ها و خانه هایی است که در امتداد جاده ها و کانال های آن وجود دارد.

این شهر همچنین یک مقصد مهم گردشگری است که به دلیل داشتن جاذبه های فرهنگی فراوان و یک زندگی شبانه که شامل تجارت جنسی در حال شکوفایی است ، ذکر شده است.

نام بانکوک که معمولاً توسط بیگانگان مورد استفاده قرار می گیرد ، براساس یک تفسیر ، از اسمی گرفته شده است که مربوط به زمان قبل از ساختن شهر است - دهکده یا منطقه (بنگ) آلوهای وحشی (ماکوک). تایلندی ها پایتخت خود را Krung Thep می نامند ، که اولین بخشی از نام رسمی رسمی و رسمی آن به معنای "شهر خدایان ، شهر بزرگ ، اقامتگاه بودا زمرد ، شهر غیرقابل نفوذ" (آیوتایا) خدا ایندرا است.

پایتخت بزرگ جهان که دارای 9 سنگهای قیمتی گرانبها است ، شهر شاد در کاخهای عظیم سلطنتی بسیار شبیه به اقامتگاه آسمانی است که در آن می توان از خدایان تناسخ شده ، شهری که توسط ایندرا ساخته شده است و توسط ویشنوکارم ساخته شده است. " "شهر فرشتگان". منطقه بانکوک

آفر ویژه تور بانکوک را با اوج ماندگار تجربه کنید.

تور پوکت یکی از جذاب ترین تورهای تایلند است وقتی در مورد دریا ، خورشید و شن صحبت می کنیم چه چیزی در ذهن مسافران می آید؟ پوکت قطعاً باید یکی از پاسخ ها باشد. در این جزیره تعدادی فعالیت جالب وجود دارد. در اوایل تجارت منطقه ای دریایی ، شنل پوکت به صورت محلی به جونگ سیلون گفته می شد ، در حالی که افراد محلی آن را Thalang می نامیدند ، که این تکامل یافت و به عنوان شهر اصلی به شمال جزیره تبدیل شد.

جونگ سیلون به عنوان یک بازپرداخت عالی برای بازرگانان موسمی ، از بازرگانان هند ، پارس ، عربستان ، برمه ، چین و همچنین سیام استقبال کرد. در طول قرن شانزدهم ، این جزیره یک بندر تجاری محبوب قلع بود.

در سال 1785 ، شهر تالانگ توسط سربازان برمه محاصره شد که به منطقه ساحلی حمله کردند. تحت رهبری چان ، بیوه والی ، و خواهرش ، موک بود که ساکنان محلی را متحد کرد و با موفقیت جنگید و مهاجمان را از پوکت بیرون کشید. بیش از 30 روز طول کشید تا سربازان مدافع پوکت ، تحت فرماندهی چان و موک ، مدعی پیروزی خود شوند. در نتیجه چنین اعمال قهرمانانه ، عناوین نجیب به ترتیب Thao Thep Kasattri و Thao Sri Soonthorn به چان و موک اعطا شدند.

وقتی در مورد دریا ، خورشید و شن صحبت می کنیم چه چیزی در ذهن مسافران می آید؟ پوکت قطعاً باید یکی از پاسخ ها باشد. در این جزیره تعدادی فعالیت جالب وجود دارد. در اوایل تجارت منطقه ای دریایی ، شنل پوکت به صورت محلی به جونگ سیلون گفته می شد ، در حالی که افراد محلی آن را Thalang می نامیدند ، که این تکامل یافت و به عنوان شهر اصلی به شمال جزیره تبدیل شد. جونگ سیلون به عنوان یک بازپرداخت عالی برای بازرگانان موسمی ، از بازرگانان هند ، پارس ، عربستان ، برمه ، چین و همچنین سیام استقبال کرد. در طول قرن شانزدهم ، این جزیره یک بندر تجاری محبوب قلع بود. در سال 1785 ، شهر تالانگ توسط سربازان برمه محاصره شد که به منطقه ساحلی حمله کردند. تحت رهبری چان ، بیوه والی ، و خواهرش ، موک بود که ساکنان محلی را متحد کرد و با موفقیت جنگید و مهاجمان را از پوکت بیرون کشید. بیش از 30 روز طول کشید تا سربازان مدافع پوکت ، تحت فرماندهی چان و موک ، مدعی پیروزی خود شوند. در نتیجه چنین اعمال قهرمانانه ، عناوین نجیب به ترتیب Thao Thep Kasattri و Thao Sri Soonthorn به چان و موک اعطا شدند. آنها هنوز هم حتی مورد احترام ساکنان پوکت حتی امروز هستند. وقتی شهر در وضعیت صلح آمیز قرار داشت ، توسعه معدن بسیار بی سابقه بود. بازرگانان و معدنچیان چینی بعدا به پوکت مهاجرت کردند و به زودی از رونق ثروت لذت می برند. تاریخ طولانی این جزیره پوکت های امروزی را با اقوام متنوع ، فرهنگ ، نفوذ معماری و غذاهای خوب آن شکل داده است. این ویژگی ها ، پوکت را به یک مقصد توریستی کامل تبدیل کرده است که بسیار فراتر از میراث طبیعی دریا ، ماسه ، جنگل و مکان های غواصی مشهور جهان است. معماری سینو-پرتغالی طلسم لذت مسافران را به شهر می بخشد ، در حالی که سبک میهمان نوازی پوکت هرگز نتوانسته است بازدید کنندگان را از همه جنبه های زندگی تحت تأثیر قرار دهد.

استان پوکت در جنوب تایلند واقع شده است. این بزرگترین جزیره تایلند است و در دریای آندامان واقع شده است. نزدیکترین استان به شمال آن Phang-nga و نزدیکترین استان به شرق Phang-nga و Krabi است.

پوکت تأثیر زیادی در چینی ها دارد ، بنابراین بسیاری از زیارتگاه های چینی و رستوران های چینی را در سطح شهر مشاهده خواهید کرد. همه ساله یک جشنواره گیاهخواری چینی در آنجا برگزار می شود. در حالی که جامعه چینی بسیار بزرگ است ، بسیاری از قومیت های دیگر وجود دارند که تمام سنت ها و جشنواره های خود را از سراسر جهان به پوکت می آورند.آفر ویژه تور پوکت پاتایا را با اوج ماندگار تجربه کنید.

آنها هنوز هم حتی مورد احترام ساکنان پوکت حتی امروز هستند. وقتی شهر در وضعیت صلح آمیز قرار داشت ، توسعه معدن بسیار بی سابقه بود. بازرگانان و معدنچیان چینی بعدا به پوکت مهاجرت کردند و به زودی از رونق ثروت لذت می برند. تاریخ طولانی این جزیره پوکت های امروزی را با اقوام متنوع ، فرهنگ ، نفوذ معماری و غذاهای خوب آن شکل داده است.

این ویژگی ها ، پوکت را به یک مقصد توریستی کامل تبدیل کرده است که بسیار فراتر از میراث طبیعی دریا ، ماسه ، جنگل و مکان های غواصی مشهور جهان است. معماری سینو-پرتغالی طلسم لذت مسافران را به شهر می بخشد ، در حالی که سبک میهمان نوازی پوکت هرگز نتوانسته است بازدید کنندگان را از همه جنبه های زندگی تحت تأثیر قرار دهد.

استان پوکت در جنوب تایلند واقع شده است. این بزرگترین جزیره تایلند است و در دریای آندامان واقع شده است. نزدیکترین استان به شمال آن Phang-nga و نزدیکترین استان به شرق Phang-nga و Krabi است.

پوکت تأثیر زیادی در چینی ها دارد ، بنابراین بسیاری از زیارتگاه های چینی و رستوران های چینی را در سطح شهر مشاهده خواهید کرد. همه ساله یک جشنواره گیاهخواری چینی در آنجا برگزار می شود. در حالی که جامعه چینی بسیار بزرگ است ، بسیاری از قومیت های دیگر وجود دارند که تمام سنت ها و جشنواره های خود را از سراسر جهان به پوکت می آورند.آفر ویژه تور پوکت را با اوج ماندگار تجربه کنید.

پاتایا شهری در سواحل شرقی خلیج تایلند است که به دلیل سواحلش شناخته شده است. یک دهکده ماهیگیری آرام در دهه 1960 ، اکنون با هتل های تفریحی ، آپارتمان های مرتفع ، مراکز خرید ، کافه های کاباره و کلوپ های 24 ساعته پذیرایی شده است. در نزدیکی آن ، معبد وات Phra Yai تپه دارای یک بودا طلای 18 متری بلند است. این منطقه همچنین دارای چندین زمین گلف طراح است که برخی از آنها منظره ای از خلیج پاتایا دارند.آفر ویژه تور بانکوک پاتایا را با اوج ماندگار تجربه کنید.

تور تایلند نوروز 1404 ، و تور تایلند تابستان 1404 ، تجربه سفر با بهترین قیمت تور تایلند به کشوری استوایی کشور عجایب طبیعی تور تایلند یک سفر تکرار نشدنی است .پیشنهاد میکنم با اوج ماندگار در تماس باشید تا از بهترین قیمت تور تایلند ارزان نوروز 1404 با بهترین هتل و اقامت مطلع شوید با ما باشید تا درباره تور تایلند بیشتر بدانید. سفر به جاذبه های جالب مجسمه های طلایی و کلی دیدنی های زیبا تجربه غذاهای عجیب ولی بسیار لذیذ و دیدن از بازار های سنتی درون قایق تا تفریحات محلی بسیار جذاب تور تایلند از سواحل زیبا تور پوکت گرفته تا جاذبه های طلایی بانکوک و خرید های تور ارزان پاتایا تور تایلند سفری برای تفرحات خانوادگی و استراحت و آرامش است اگر قصد سفر با تور تایلند دارید

کرابی یکی از استان های کشور تایلند در جنوب شرقی آسیاست که مساحتی به تقریب ۴۷۰۸ کیلومتر مربع دارد و در جنوب این کشور قرار گرفته است. مرکز استان کرابی، شهر کرابی است.کرابی یکی از توریستی ترین مناطق تایلند محسوب می شود.

جزایر فی فی شبیه به بهشتی است که در میان آب های درخشان، ساحل های شنی و چشم اندازهای فوق العاده زیبایی در آسیا و در کشور تایلند می درخشند. این جزایر در شهر معروف پوکت قرار گرفته اند که می توانید سفری دلچسب را به آن برنامه ریزی کنید و از آرامش و زیبایی بی حدشان لذت ببرید. ساحل های جزایر فی فی در پوکت یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که صنعت گردشگری در این منطقه را بهبود بخشیده است. شما می توانید فعالیت های متفاوتی را در جزایر فی فی در پوکت انجام دهید و از جاذبه های مختلفی بازدید کنید. در ادامه با اوج ماندگار باشید تا در مورد این جزیره، تفریحات و جاذبه های آن اطلاعات خوبی را به شما ارائه کنیم.

تور بانکوک سفر به طبیعت زیبا

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند با جمعیتی در حدود 10,000,000 نفر است.بانکوک یکی از توریستی ترین شهر های جهان می باشد که سالانه میزبان میلیون ها توریست و گردشگر است.نام رسمی این شهر را پادشاه بوداکرونگتِپ (شهر فرشته ها) قرار داد به این دلیل که تنها فرشته ها قادر به ساخت همچین شهر زیبایی می باشند و به مدت دویست سال است که بومیان، این شهر را با این نام می شناسند اما خارجی ها این شهر را به نام بانکوک یا بانگکوک می شناسند.بانکوک که دارای 1500 کیلومتر مربع مساحت است در کنار رودخانه چائوپرایا قرارگرفته است.شهر بانگکوک دارای سیستم حمل و نقل بسیار خوب هتل های لوکس می باشد و شما می توانید در تور بانکوک از مترو، بی.تی.اس اسکای ترین (مونو ریل)، تاکسی و یا از توک توک ها (موتورهای سه چرخه) استفاده کنید.اگر میخواهید با تور بانکوک سفر کنید با اوج ماندگار در تماس باشید تا از تور بانکوک لحظه آخری در مطلع شوید

سطح امنیت در بانکوک

جالب است بدانید که کشور تایلند از لحاظ شاخص های جهانیِ امنیت در رتبه 125 دنیا قرار دارد و به این ترتیب بالاتر از کشورهایی چون آفریقای جنوبی، زیمباوه، عربستان، ایران و آذربایجان قرار گرفته است؛ اما از آن جا که بانکوک یکی از توریستی ترین شهرهای دنیاست، تنها با بررسی کشور تایلند نمی توان به نتیجه دقیقی دست یافت. برای آن که تصور واضح تری از میزان امنیت شهر بانکوک داشته باشیم، آن را از لحاظ آماری در کنار شهر تهران قرار می دهیم. وقتی این دو پایتخت را با هم بررسی می کنیم، خواهیم دید که در بسیاری از موارد، وضعیت بسیار مشابهی دارند و حتی در برخی موارد مانند آمار ماشین دزدی، حمله مسلحانه و گروگان گیری وضعیت بانکوک بهتر به نظر می رسد.

اگر بخواهیم امنیت این دو شهر را از لحاظ پیاده روی به تنهایی در روز و شب مقایسه کنیم، باز هم شباهت بسیار زیادی می بیینیم. طبق آمار امنیت پیاده روی تنهایی در روزهای بانکوک همان قدر بالاست که در تهران؛ همچنین پیاده روی به تنهایی در شب های بانکوک نیز مانند تهران توصیه نمی شود.

در مجموع باید در نظر داشته باشید که بانکوک از جمله شهرهای گردشگرپذیری است که سالانه میلیون ها مسافر و جهانگرد را به خود می خواند. از طرفی در این مقایسه نباید فراموش کنید که قطعا بانکوک به نسبت شهری مانند تهران که آن را می شناسید و به صورت تجربی می دانید کدام مناطق امن است و کدام مناطق احتیاج به مراقبت بیشتری دارد، فرق دارد. بنابراین نیاز است نکات ایمنی را در حین سفر رعایت کنید.

تاریخچه بانکوک

بانکوک در سال 1782 پایتخت سیام شد (همانطور که قبلاً تایلند مشهور بود) در سال 1782 ، وقتی ژنرال چائو فریا چاکری ، بنیانگذار سلسله حاکم چاکری ، تاج و تخت را به عنوان راما اول به دست گرفت و دربار را از غرب به سمت کرانه شرقی چائو منتقل کرد.

رودخانه فرایا به نظر می رسد این حرکت توسط ملاحظات استراتژیک دیکته شده است: خم گسترده ای به سمت غرب در رودخانه یک قبر گسترده ای را تشکیل می دهد که حاشیه شمالی ، غربی و جنوبی محوطه جدید را محافظت می کند. به سمت شرق یک دلتای گسترده و باتلاقی به نام دریای گل کشیده شده بود که فقط با دشواری شدید می توان از آن عبور کرد.

راما اول از شهر جدید در شهر پایتخت سابق ، آیوتایا ، 40 مایل (64 کیلومتر) تا شمال ، الگوبرداری کردم. با پایان سلطنت وی ، شهر تأسیس شد. مجموعه بزرگ دیوار کاخ بزرگ و معبد وات به پایان رسید. یک دیوار شهر جدید ، شاید تأثیرگذارترین سازه ، رودخانه و Khlong Ong Ang را به سمت شرق دامن زده است. طول آن 4/4 مایل (7 کیلومتر) ، 10 فوت (3 متر) ضخامت ، و 13 فوت (4 متر) ارتفاع ، و 63 دروازه و 15 قلعه بود. محوطه اطراف محاصره شده 1.5 مایل مربع (4 کیلومتر مربع) بود.

تور لحظه آخری بانکوک

حتما تا به حال تور لحظه آخری بانکوک یا تور آفری بانکوک شنیده اید در واقع تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در یک فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور معمولا بین 1 تا 3 روز مانده به تاریخ تمام شدن ثبت نام تور قیمت آفر میگذارند و یا هتل های بانکوک روی قیمت هتل تخفیف میگزارند که قیمت تور بانکوک پایین می آید یا اینکه ایرلاین های تور لحظه بانکوک تعداد محدودی جای خالی داشته باشند که قیمت بلیط ارزان بانکوک با شما ارائه دهند که به این سه اصل میگویند تورلحظه آخری بانکوک . که فقط آژانس هایی که مجری مستقیم تور بانکوک هستند میتوانند در فصل های مختلف تور لحظه آخری بانکوک را به قیمتی پایین ارائه دهند که خوشبختانه اوج ماندگار مجری تور بانکوک را با خدماتی لوکس و هتل مجلل را در تور بانکوکلحظه آخری به شما ارائه میدهند . با ما در ارتباط باشد تا از پایین ترین قیمت تور بانکوک مطلع شوید.

هوای دلپذیر استوایی قیمت های مناسب ، خرید از فستیوال های پاییزی تجربه غذاهای لذیذ از ویژه گی های تور بانکوک در پاییز می باشد فصل پاییز برای سفر به بانکوک بسیار مناسب است .شما میتوانید تور بانکوک لحظه آخری پیدا کنید و با قیمت کم سفر کنید و تور بانکوک رزرو کنید . اما پیدا کردن تور بانکوک ارزان بسیار دشوار است اوج ماندگار مجری مستقیم تور های بانکوک به شما تور استثنایی با قیمتی باور نکردنی را به شما ارائه میدهد .

آب و هوای بانکوک

بانکوک آب و هوای مرطوب گرمسیری دارد ، اما همچنین دارای فصل خشک است. بانکوک بین ماه های نوامبر و فوریه یک فصل خشک تر دارد و این بدان معنی است که آن نیز شلوغ ترین زمان است. میانگین دمای حداکثر بالای 30 درجه سانتیگراد (86 فارنهایت) در طول سال است.

فصل بارانی در بانکوک از ژوئن تا اکتبر می گذرد. در این زمان از سال می توانید دوره های کوتاه هوای بارانی را انتظار داشته باشید ، با ریزش شدید باران که عمدتا در بعد از ظهر رخ می دهد. در این مدت سال حدود 90 درصد باران می بارد. خوشبختانه حتی در فصل بارانی بانکوک هنوز آفتاب زیادی دریافت می کند. بیشترین باران از ماه اوت تا اکتبر در بانکوک رخ می دهد.

جاذبه‌های گردشگری اصلی بانکوک

معابد معروف:

معبد وات آرون: با نمایی تماشایی در کنار رودخانه چائو پرایا، این معبد به خاطر طراحی خاص و زیبایی‌اش مشهور است.

وات پو: بزرگ‌ترین مجسمه بودا دراز در این معبد واقع شده و یکی از نمادهای اصلی شهر است.

بازارها و خرید:

بازار چاتوچاک: بزرگ‌ترین بازار آخر هفته در جهان که همه چیز از لباس تا صنایع دستی را عرضه می‌کند.

خیابان کاوسان: این خیابان مقصد محبوب جوانان است و پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها و بارهاست.

زندگی شبانه:

بانکوک به خاطر زندگی شبانه‌اش شناخته شده است. از بارها و کلبه‌های شبانه گرفته تا نمایش‌های فرهنگی و سنتی.

تور پوکت سفر به سواحل زیبای تایلند

جزیره پوکت بزرگترین جزیره کشور تایلند و یک بهشت طبیعی است به همراه سواحلی با شن های سفید، آب های گرم و فیروزه ای و جنگل های بکرو طبیعتی زیبا دلنشین. علاوه بر زیبایی های طبیعی، در جزیره پوکت شاهد تعامل مذهب بودا و زندگی شهری خواهید بود به صورتی که در سطح شهر راهبه های بودا با رداهای نارنجی رنگ را خواهید دید. جزیره پوکت با 48 کیلومتر طول و 21 کیلومتر عرض در کناره دریای آندامان (Andaman) قرار گرفته است که با تور پوکت می توانید این زیبایی و هیجان را تجربه کنید. در قسمت خطوط ساحلی غربی تنوع بسیاری از سواحل زیبا و روستاها را خواهید یافت همچنین در قسمت شرقی سواحل خانوادگی مانند ساحل کامالا (Kamala) را خواهید یافت. آگر قصد سفر با تور پوکت را دارید با اوج ماندگار در ارتباط باشین تا از تور پوکت لحظه آخری با خبر شوید

شرایط آب و هوایی پوکت

پوکت آب و هوایی استوایی دارد و تقریباً در تمام مدت سال آماده است تا از مسافران خود پذیرایی کند؛ اما اگر می‌خواهید از تمامی تفریحات آبی و غیر آبی پوکت لذت برده و در مناطق سرسبز جزیره بدون نگرانی از بارش باران‌های موسمی قدم بزنید بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب کنید. چرا که پوکت معمولاً در نیمه اول سال هوایی تقریباً شرجی داشته و گاهی وقت ها با بارش باران‌های موسمی گردشگران را سورپرایز می‌کند. البته به یاد داشته باشید که در صورت انتخاب فصل‌های بهار و تابستان برای سفر می‌توانید تور پوکت را بسیار ارزان‌تر از نیمه دوم سال خریداری کنید. استفاده از تفریحات آبی پوکت در تمامی فصل‌های سال مقدور می‌باشد.

برای مشخص کردن بهترین زمان برای سفر به پوکت آگاهی از آب و هوای آن می تواند کمک کننده باشد. به طور کلی آب و هوای پوکت استوایی است و در تمام طول سال گرم و مرطوب می باشد. ماه مارس تا اوایل ماه می، فصل گرم این شهر در نظر گرفته می‌شود. ماه می تا اکتبر فصل بارش های موسمی است. بنابراین، آب و هوای پوکت در مرداد می تواند بارانی باشد. در این فصل، صبح ها و بعد ازظهرها هوا آفتابی و صاف است و رفته رفته به سمت عصر و غروب آفتاب، میل به بارش بیشتر می شود و بارندگی رخ می دهد. مردم محلی نوامبر تا فوریه را فصل خنک می دانند. در این دوره وضعیت هوایی و دمایی بسیار مساعدتر است و از این رو، بسیاری از گردشگران را به بازدید از مناطق طبیعی سوق می دهد. برای سرفینگ در پوکت، می توانید در این فصل به سواحل غربی پوکت بروید.

مزایا سفر به پوکت

اگر در سفر به پوکت چند روزی را در شهر اقامت دارید می توانید از امتیازاتی به شرح ذیل استفاده کنید:

بازدید از شهر پوکت قدیم

بازدید از معابد بودایی و چینی

استفاده از رستوران ها با قیمت های مقرون به صرفه

بازدید از بازارهای محلی به ویژه بازارهای محلی آخر هفته

اقامت در هتل های خوب و زیبا با قیمت های مناسب

گشت و گذار در خیابان های شهر

کافی شاپ های زیبا

بازدید از موزه های خصوصی و عمومی (موزه ها فقط به موزه های با آثار تاریخی و باستانی محدود نمی شود).

تور بانکوک پوکت، بهترین تور برای ماجراجویی در تعطیلات

کشور تایلند یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سطح جهانی می باشد. با ترکیب شهر زیبای بانکوک و بهشت گرمسیری پوکت شما می توانید یک تعطیلات منحصر به فرد و هیجان انگیز را در تور بانکوک پوکت برای خود رقم بزنید طوری که از تمام شکوه وجلال کشور تایلند در تعطیلات خود بهره ببرید. شهر زیبای بانکوک از فرهنگ غنی می باشد به همراه شب های زنده مهیج و برخی از معابد و مکان های هیجان انگیز و تاریخی بسیار جالب. شهر پوکت دارای سواحل لوکس و زیبایی است به همراه آب و هوای با ثبات 30 درجه در تمام طول سال که شهر پوکت را به محلی مناسب برای فرار از سرما تبدیل می کند به طور کلی شهر پوکت یکی از بهترین میزبانان بر روی سیاره زمین است. با ترکیب این دو مقصد حیرت انگیز در سفر خود می توانید فرهنگ تایلندی را تجربه کنید و سفری تکرار نشدنی داشته باشید به اضافه اینکه افرادی که به دنبال آشنایی با فرهنگ و رسم و رسوم های رایج ملل مختلف می باشند از بازدید و گشت و گذار در این دو شهر نیز لذت خواهند برد. دو شهر بانکوک و پوکت عطش گردشگران برای ماجراجویی و گردشگری را بر طرف خواهند نمود. اگر قصد سفر با تور بانکوک پوکت دارید با اوج ماندگار در ارتباط باشید تا از تمامی آفر های تور بانکوک پوکت با خبر شوید .

سطح امنیت در پوکت

جالب است بدانید که کشور تایلند از لحاظ شاخص های جهانیِ امنیت در رتبه 125 دنیا قرار دارد و به این ترتیب بالاتر از کشورهایی چون آفریقای جنوبی، زیمباوه، عربستان، ایران و آذربایجان قرار گرفته است؛ اما از آن جا که بانکوک یکی از توریستی ترین شهرهای دنیاست، تنها با بررسی کشور تایلند نمی توان به نتیجه دقیقی دست یافت. برای آن که تصور واضح تری از میزان امنیت شهر پوکت داشته باشیم، آن را از لحاظ آماری در کنار شهر تهران قرار می دهیم. وقتی این دو پایتخت را با هم بررسی می کنیم، خواهیم دید که در بسیاری از موارد، وضعیت بسیار مشابهی دارند و حتی در برخی موارد مانند آمار ماشین دزدی، حمله مسلحانه و گروگان گیری وضعیت پوکت بهتر به نظر می رسد.

اگر بخواهیم امنیت این دو شهر را از لحاظ پیاده روی به تنهایی در روز و شب مقایسه کنیم، باز هم شباهت بسیار زیادی می بیینیم. طبق آمار امنیت پیاده روی تنهایی در روزهای بانکوک همان قدر بالاست که در تهران؛ همچنین پیاده روی به تنهایی در شب های بانکوک نیز مانند تهران توصیه نمی شود.

در مجموع باید در نظر داشته باشید که پوکت از جمله شهرهای گردشگرپذیری است که سالانه میلیون ها مسافر و جهانگرد را به خود می خواند. از طرفی در این مقایسه نباید فراموش کنید که قطعا پوکت به نسبت شهری مانند تهران که آن را می شناسید و به صورت تجربی می دانید کدام مناطق امن است و کدام مناطق احتیاج به مراقبت بیشتری دارد، فرق دارد. بنابراین نیاز است نکات ایمنی را در حین سفر رعایت کنید.

تاریخچه پوکت

تاریخ شهر پوکت از حدود سال 1800 آغاز شد هنگامی که شهر بندری چینی در شهر معروف شد که اکنون به Phoonpon Rd معروف است. این شهرک برگرفته در Klong Bang Yai بود که در آن روزها کانال اصلی تأمین کننده Kathu و دیگر مناطق معدنکاری قلع بود.

این مکان از همه چشم انداز توسعه سریع برخوردار بود ، اما تهاجم برمه پیشرفت را کند کرد. نیمی از قرن گذشته بود که جزیره (و شهر آینده پوکت) از ویرانی بهبود یافت و 50 سال دیگر طول کشید تا استان بتواند ثروتی کسب کند. Penang Gazetterefer به شهر پوکت در سالهای آخر قرن نوزدهم به عنوان "مکانی پوسیده و ناسالم ... مجموعه ای از کلبه ها و کلاه های چینی".

این شهر شکل ظاهری خود را در اوایل دهه 1900 آغاز کرد ، هنگامی که خانه های شوفاژ جایگزین کلبه های قدیمی ساخته شده از کف آلاچیق و چوب شدند. اینها بعداً به دنبال نسخه های معماری پنانگ و سنگاپور ، معماری زینتی بیشتری را به وجود آوردند.

اگر می خواهید اعتبار این پیشرفت را داشته باشید ، بدون تردید باید به Phraya Rassada ، همچنین با نام Kaw Sim Bee ، کمیسر عالی افسانه پوکت که استان را متحول می شود ، داده شود.

در 16 سال حكومت خود پس از انتصاب وی در سال 1900 ، فرایا راسادا و خانواده های ثروتمند چینی ، با حمایت از پول نقد سالم از قیمت قلع سریع و در حال بهبود ، پوکت را به یك شهر استانی پررونق تبدیل كردند.

جاده های آسفالته با زهکشی ساخته شده ، آب جاری و مقداری از سرویس های بهداشتی به همراه ورود برق ساخته شده است.

در سال 1906 فرایا راسادا سرمایه لازم را برای راه اندازی بیمارستان واچیرا جمع کرد و یک پزشک انگلیسی را آورد. چهار سال بعد ، اولین مدرسه چینی افتتاح شد و بعدها چندین مورد دیگر ظاهر شدند.

فریا راسادا از کلیه منابع ممکن ، از جمله مالیات های هدفمند ، کمک های مالی از خانواده های معدنی برجسته و حتی سرمایه های خارجی بودجه جمع آوری کرد و در جهت توسعه و بهسازی زیرساخت ها تلاش کرد.

تحت فریا راسادا ، امتیازاتی که به شرکتهای خارجی اعطا می شد ، اغلب به این معنی بود که متقاضی موافقت می کرد که به امور اجتماعی یا زیرساخت های عمرانی کمک کند.

وی در سال 1907 از بانک استاندارد با نام مستعار Penang برای ساختن شعبه ای در Phuket Rd دعوت کرد به شرط اینکه آنها نیز یک ایستگاه پلیس در مقابل آن بسازند ، تا حدودی برای حمایت از بانک ، بلکه برای شهر. این ایستگاه پلیس ، با برج ساعت خود ، هنوز در محل تقاطع با Phang Nga Rd روبروی ساختمان قدیمی Standard Chartered Bank ایستاده است.

چگونه هزینه خود را در تور پوکت کاهش دهیم

برای اینکه شما هزینه های خود را در تور پوکت کاهش دهید باید چند موضوع را در نظر بگیرید . مهم ترین موضوع سعی کنید هتل خود را در تور پوکت در مرکز شهر بگیرید تا رفت آمد برای شما آسان باشد . بیشتر سعی کنید از وسایل عمومی برای رفت آمد در پوکت استفاده کنید رستوران های ارزان با کیفت را قبل از تور پوکت پیدا کنید و برنامه سفر خود را قبل از تور پوکت بررسی کنید اوج ماندگار با کادری مجرب در تور پوکت با برنامه سفری ارزان لوکس به شما سفری زیبا را ارائه میدهد.

تور لحظه آخری پوکت

حتما تا به حال تور لحظه آخری پوکت یا تور آفری پوکت شنیده اید در واقع تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در یک فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور معمولا بین 1 تا 3 روز مانده به تاریخ تمام شدن ثبت نام تور قیمت آفر میگذارند و یا هتل های پوکت روی قیمت هتل تخفیف میگزارند که قیمت تور پوکت پایین می آید یا اینکه ایرلاین های تور لحظه پوکت تعداد محدودی جای خالی داشته باشند که قیمت بلیط ارزان پوکتبا شما ارائه دهند که به این سه اصل میگویند تورلحظه آخری پوکت . که فقط آژانس هایی که مجری مستقیم تور پوکت هستند میتوانند در فصل های مختلف تور لحظه آخری پوکت را به قیمتی پایین ارائه دهند که خوشبختانه اوج ماندگار مجری تور پوکت را با خدماتی لوکس و هتل مجلل را در تور پوکت لحظه آخری به شما ارائه میدهند . با ما در ارتباط باشد تا از پایین ترین قیمت تور پوکت مطلع شوید.

شهر پوکت

تابستان بهترین زمان برای سفر به پوکت

بپردازیم، ابتدا نیاز است که اطلاعاتی در مورد این جزیره زیبا داشته باشیم.

جزیره پوکت یک جزیره در جنوب غربی تایلند می‌باشد، که با بانکوک تقریباً ۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد. از پوکت با در این قسمت از مقاله و قبل ازاینکه به موضوع

۵۸۰ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره کشور تایلند یاد می‌شود. این جزیره در دریای آندنمان واقع شده است. جالب است که بدانید این جزیره ۴۸ کیلومتر طول و ۲۱ کیلومتر عرض دارد که از این نظر دومین منطقه کوچک تایلند به حساب می‌آید. به دلیل کوچک بودن این جزیره جاذبه‌های گردشگری واقع در آن فاصله چندانی باهم ندارند و شما با سفر به این شهر میتوانید به راحتی از همه مکان های دیدنی آن در کوتاه ترین زمان ممکن دیدن کنید.

با توجه به اینکه تقریباً ۲۰ درصد از مساحت این جزیره را کوه‌ها در بر گرفته‌اند،می‌توانیم از این جزیره به عنوان یک جزیره کوهستانی یاد کنیم.جزیره پوکت دارای یک فرودگاه بین المللی می‌باشد که همین موضوع کار سفر به این جزیره را آسان کرده است. توریست‌هایی که به این جزیره سفر کرده‌اند معتقدند که این جزیره همه ویژگی‌های لازم را برای گذراندن یک تعطیلات عالی را دارد. شما میتوانید از سواحل شنی زیبایی که در این جزیره وجود دارد و چندین کیلومتر می‌باشند، در کنار آب‌های زلال و مناظر طبیعی بی‌نظیر لذت ببرید.

تابستان بهترین زمان برای سفر به پوکت

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی می باشید که به سفر و مخصوصاً سفر های خارجی علاقمند هستند. حتماً دوست دارید تا با بهترین شهر ها و کشور ها برای سفر آشنا شوید.بدون شک کشور تایلند به دلیل آب و هوای خوب و مناسبی که دارد و همچنین زیرساخت‌هایی که برای توریست‌ها مهیا کرده است یکی از بهترین کشورها برای سفر می‌باشد. کشور تایلند که نام سابق آن سیام است، یک کشور در شبه جزیر هند و چین می‌باشد که فرهنگ و آداب و رسوم آن تا حد زیادی برگرفته از این دو کشور است. جالب است که بدانید کشور تایلند نام خود را از مرد محلی که متشکل از Land و Thi گرفته که معنی آن سرزمین حوری یا تای می باشد گرفته که در بین تورسیت ها و مسافران بیشتر با همین نام شناخته میشود. از نظر جغرافیایی کشور تایلند در جنوب شرقی قاره آسیا جای گرفته است ،این کشور از شمال و غرب با برمه و دریای آنداما و از شمال شرقی و شرق با لائوس همسایه می‌باشد. همچنین کشور تایلند از قسمت جنوب با مالزی و خلیج تایلند مرز مشترک دارد. این کشور که تقریباً ۵۱۵ کیلومتر مساحت دارد دارای ۶۳ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر جمعیت نیز می‌باشد. شهر بانکوک به عنوان پرجمعیت ترین شهر پایتخت کشور تایلند است. در مورد مذهب و زبان مردم این کشور باید بگوییم که مذهب مردم این کشور بودایی و زبان آنها تایلندی می باشد.

کشور تایلند شهرها و منطقه‌های توریستی جذاب و دیدنی زیادی دارد ،که شاید یکی از بهترین آنها پوکت باشد. اما اینکه جزیره پوکت کجاست، چه مکان‌های تفریحی و دیدنی دارد و بهترین فصل برای سفر به این جزیره زیبای تایلند چه فصلی است موضوعاتی می‌باشد که ما در این مقاله تحت عنوان تابستان بهترین زمان برای سفر به پوکت به آن خواهیم پرداخت.پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل سفر به جزیره پوکت

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که چرا با وجود این همه شهرهای زیبا و کشورهای جذاب باید به کشور تایلند و مشخصاً جزیره پوکت سفر کنیم.در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که سفر به این جزیره می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. جنگل‌های سرسبز گرمسیری، شالیزارها جنگل‌های نارگیل در کنار موج‌های زیبا باعث شده است که هر فرد خوش ذوقی مجاب شود تا برای یک بار هم که شده به این جزیره سفر کنند. اما بجز این موارد، دلایل دیگری وجود داراد که شما را متقاعد کند تا به این جزیره سفر کنید که مهمترین آنها عبارتند از:

تماشای آثار هنری خیابانی

بدون شک افرادی که به طبیعت علاقه دارند و به این خاطر به تایلند و مشخصاً جزیره پوکت سفر می‌کنند حتماً ذوق هنری زیادی دارند شما می‌توانید در این جزیره آثار هنری خیابانی را تماشا کنید در سال ۲۰۱۶ جمع کثیری از نقاشان خیابانی تایلند جمع شده و دیوارنماهایی را به وجود آوردند که بسیار زیبا و دیدنی هستند. شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان‌های پوکت از این آثار هنری زیبا دیدن کنید.

غذاهای پوکت

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که تمایلی به خوردن غذاهای خیابانی نداشته باشید، ولی نخوردن این غذاها در پوکت کار بسیار دشواری است چرا که در جا جای این شهر بو و عطر غذاهای مختلف به شدت شما را وسوسه می‌کند.به گفته بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره سفر کرده اند یکی از بهترین تفریحات در این جزیره خوردن غذا های خیابانی می باشد.

پوکت یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های غذایی را دارا می باشد.

آشنایی با فرهنگ شرقی تور پوکت

یکی دیگر از دلایل سفر به پوکت آشنایی بیشتر شما با فرهنگ شرق می‌باشد.جالب است که بدانید پیش از نیمی از جمعیت پوکت چینی ها هستند.به همین دلیل سفر به این جزیره بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ مردم تایلند چین و به شکل کلی شرق آسیا می‌باشد.

چرا تابستان بهترین زمان برای سفر به پوکت است؟

یکی از بهترین فصل‌های سفر به جزیره پوکت در کشور تایلند فصل تابستان می‌باشد. این موضوع دلایل گوناگون و متنوعی دارد.

هرچند که در فصل تابستان دمای هوا در این جزیره بالا می‌باشد و رطوبت زیاد است ولی به دلیل وجود سواحل زیاد و استخرهای روباز شما مشکلات آنچنانی از این نظر نخواهید داشت. از طرفی یکی از بهترین غروب‌های زندگی‌تان را می‌توانید در فصل تابستان در جزیره پوکت تجربه کنید. دیدن غروب خورشید در این جزیره جز محبوب‌ترین مناظر می باشد. یکی دیگر از دلایل سفر به این جزیره در فصل تابستان این است که تقریباً ۱۵ هزار خورده فروش که بومی خود پوکت هستند اجناس و کالاهای سنتی و بومی خود را به قیمت ارزانتری می‌فروشند و شما این فرصت را دارید که این وسایل را با قیمت نازل‌تری خریداری کنید.

با توجه به وجود سواحل زیبا و جذاب این جزیره فصل تابستان می‌تواند فرصت بهتری برای رفتن به این سواحل باشد، چرا که در فصل تابستان دریا آرام است و امکان استفاده از ساحل و آب‌تنی در دریا نسبت به فصل‌های دیگر بسیار بیشتر است به همین دلیل برای بسیاری از افراد که به ساحل و تفریحات آبی مانند شنا و موج سواری علاقمند هستند فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به جزیره پوکت باشد.

از طرفی در فصل تابستان فستیوال‌ها و مسابقات متنوعی مانند دو ماراتون پوکت در این جزیره برگزار میشود.

شب زنده داری در پوکت

یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به پوکت شب زنده داری در این جزیره مخصوصاً در فصل تابستان می‌باشد.شما می‌توانیددر طول شب از فستیوال‌های شبانه ،گروه‌های موسیقی ،کلوب‌ها، دیجی‌های بین‌المللی و خیلی دیگر از تفریحاتی که برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

ارزان تر بودن تور پوکت

با توجه به اینکه در فصل پاییز و زمستان افراد بیشتری به این جزیره سفر می‌کنند و جمعیت به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد باعث افزایش قیمت‌ها در این جزیره می‌شود. به همین دلیل افرادی که دوست دارند سفر به پوکت را با هزینه کمتر و ارزان‌تر تجربه کنند بهترین فصل برای آنها فصل تابستان می‌باشد.

شهر قدیمی پوکت

شاید یکی از جذاب‌ترین، جاذبه‌های گردشگری شهر پوکت شهر قدیمی پوکت باشد.در این شهر شما می‌توانید انواع معبدها بنا و مقبره‌های گوناگون را ببینید، معابد مهمی مانند معبد بودا و معابد چینی در این شهر قدیمی وجود دارد.همچنین چند موزه عمومی در این شهر وجود دارد که دیدن أنها خالی از لطف نیست. در شهر قدیمی پوکت می‌توانید از نظر مذهب و قومیت تنوع بسیار زیادی را ببینید خانه ها در این شهر قدیمی به شکل ردیفی و در دو طرف ساخته شده‌اند که برخی از آنها تبدیل به رستوران شده و تعدادی دیگری از آنها به کافه و رستوران تبدیل شده‌اند.

خلیج فانگ نگا تور پوکت

بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پوکت خلیج فانگ نگا می‌باشد،شما می‌توانید در این خلیج از رانندگی و سایر تفریحات لذت ببرید.گشتن در این جزیره با قایق‌های کوچک یکی دیگر از تفریحاتی می باشد که علاقه مندان زیادی دارد. همچنین شما می‌توانید در این خلیج از جزیره جیمز باند نیز دیدن کنید. مناظر عالی برای عکاسی از دیگر سرگرمی‌های توریست‌ها در این خلیج زیبا می‌باشد.

ساحل پاتونگ تور پوکت

همان گونه که در قسمت‌های دیگر مقاله نیز به آن اشاره کردیم جزیره پوکت دارای سواحل زیادی می‌باشد، ولی شاید یکی از بهترین آنها ساحل پاتونگ و ساحل کارون باشد.از نظر بزرگی ساحل پاتونگ بزرگتر می‌باشد و همچنین این ساحل به مراکز خرید و هتل‌ها نزدیک‌تر است.شاید همین موارد باعث شده باشد که نسبت به ساحل کارون از جنب و جوش بیشتری برخوردار باشد. ولی ساحل کارون دارای مناظر بکری می باشد که می‌تواند برای افرادی که به دنبال لذت بردن از مناظر بکر و آرامش هستند گزینه مناسب‌تری نسبت به ساحل پاتونگ باشد. باید توجه داشته باشید، که سرگرمی‌های آبی مانند شنا موج‌ سواری روی آب و غواصی در هر دوی این سواحل برای شما امکان‌پذیر می‌باشد.

جمع بندی تور پوکت

ما در این مقاله تحت عنوان تابستان بهترین فصل برای سفر به پوکت به بررسی این جزیره زیبا پرداختیم. به عنوان جمع‌بندی این موضوع می‌توانیم بگوییم که جزیره پوکت یک جزیره در کشور تایلند می‌باشد. که با آب و هوایی بسیار مطلوب و سواحل زیبایی می‌باشد. اما از نظر هزینه و لذت بردن از ورزش‌های آبی فصل تابستان فصل بسیار بهتری می‌باشد. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد جزیره پوکت به دست آورده باشید.

گردشگری پوکت: بهشت گرمسیری تایلند

سواحل زیبا:

ساحل پاتونگ: معروف‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین ساحل پوکت است که فرصت‌های فراوانی برای تفریح و سرگرمی، از جمله ورزش‌های آبی و زندگی شبانه، فراهم می‌آورد.

ساحل کارون و کاتا: این سواحل با فضایی آرام و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها و کسانی است که به دنبال آرامش بیشتر هستند.

جزایر نزدیک:

جزایر فی فی: با زیبایی طبیعی خود و امکان غواصی و دیدن زندگی زیر آب، یکی از مکان‌هایی است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند.

جزیره جیمز باند: این جزیره به خاطر حضور در یکی از فیلم‌های جیمز باند به شهرت رسیده و با مناظر شگفت‌انگیز صخره‌ای‌اش شناخته می‌شود.

فرهنگ و تاریخ:

شهر قدیمی پوکت: با معماری‌های استعماری پرتغالی و خیابان‌های پر از رستوران‌ها و کافه‌های هنرهای معاصر، تجربه‌ای متفاوت از فرهنگ محلی ارائه می‌دهد.

فعالیت‌ها و تفریحات

تور بانکوک پاتایا ترکیبی از بهترین شهر های تایلند

پاتایا ، در خلیج تایلند ، تقریباً 160 كیلومتری (99 مایل) جنوب شهر بانكوك در منطقه بنگ لامونگ ، استان چنبوری است. شهر پاتایا یک منطقه ویژه شهری است

تور بانکوک پاتایا ترکیبی از بهترین شهر های تایلند است شما می توانید جذبه های باستانی و زیبا تایلند و سواحل زیبا تکرار نشدنی تجربه کنید اگر قصد سفر با تور بانکوک پاتایا دارید با اوج ماندگار در تماس باشید تا از ارزانترین تور بانکوک پاتایا با خبر شوید

تور پاتایا سفر به شهر پرجنب جوش تایلند

شهر پر جنب و جوش پاتایا در اوایل دهه 80 میلادی به عنوان یک شهر ساحلی به شهرت رسید. از طلوع خورشید تا غروب خورشید سواحل شهر پاتایا مملو از توریست ها و گردشگرانی است که علاقمند به ورزش های آبی و خورشید و کسانی که دوست دارند از طبیعت زیبا تور پاتایا استفاده کنند و به همین دلیل پاتایا دارای سواحل زنده و پر طرفدار و شناخته شده ای است، زمانی که هوا تاریک می شود زندگی شبانه در پاتایا شروع می شود. اگر میخواهید با تور پاتایا سفر کنید با اوج ماندگار در ارتباط باشید تا از قیمت تور پاتایا لحظه آخری اوج ماندگار با خبر شوید

جاذبه گردشگری پاتایا

از مزیت‌های شهر پاتایا می توان به نزدیکی آن به بانکوک پایتخت تایلند اشاره کرد. فاصله‌ای نزدیک به 200 کیلومتری داشته که در این فواصل هم جاهای دیدنی و تفریحی زیادی مشاهده می‌شوند. مهاجرت در این شهر بسیار زیاد اتفاق می‌افتد و همواره از برترین شهرها چه از نظر تفریح و چه از نظر گردشگری به شمار می‌آید. دیدنی‌های چشم‌نواز پاتایا، دل هر مخاطبی را آب می‌کند حتی سخت پسند‌ترین افراد هم محال خواهد بود از این مجموعه راضیی نباشند.پاتایا منبع جاذبه‌های گردشگری تایلند است. جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار متنوع و جالب هستند. آن‌ها قطعا هر مخاطبی را عاشق خود کرده و می‌توانند بهترین خاطره را برای هر شخصی به وجود آورند. توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از دیدنی‌های این شهر غافل نشوید. بازار شناور پاتایا، باغ وحش ببر سیراچا، تالار خیال تاکسیدو، دهکده فیلم‌های پاتایا، جزیره مرجانی، پناهگاه حقیقت، سرزمین دلفین، تجربه پرواز با زیپ لاین و... از جمله مکان‌های شلوغ و توریستی این شهر بی‌نظیر به حساب می‌آیند.

تاریخچه پاتایا

نام پاتایا از راهپیمایی فریا تاک (بعداً پادشاه تاکسین) و لشکر وی از آیوتایا به چانتابوری پدید آمد که قبل از سقوط پایتخت سابق به اشغالگران برمه در سال 1767 صورت گرفت.

وقتی ارتش وی به مجاورت آنچه اکنون پاتایا است رسید ، فرایا تاک با سربازان یک رهبر محلی به نام نای کلوم روبرو شد ، که سعی داشت او را رهگیری کند. هنگامی که این دو به صورت چهره به چهره ملاقات کردند ، نای کلوم تحت تأثیر شیوه عزت فرایا تاک و نظم و انضباط سخت ارتش وی قرار گرفت.

او بدون درگیری تسلیم شد و به نیروهای خود پیوست. مکانی که لشکرها با یکدیگر مقابله کردند پس از آن با نام "Thap Phraya" شناخته شد که به معنای "ارتش فرایا" است. این بعداً به پاتایا تبدیل شد ، نام وزش باد از جنوب غربی به شمال شرقی در آغاز فصل باران.

پاتایا تا زمانی که نیک احنات ویتریش به آنجا آمد و یک ولسوالی ماهیگیری را در خیابان Walking با وسپی باز کرد ، یک دهکده ماهیگیری بود. سپس ، در طول جنگ ویتنام ، سربازان آمریکایی مستقر در نزدیکی U-Tapao یا سایر پایگاه های آمریکایی در تایلند شروع به بازدید از پاتایا کردند.

یک داستان ، که توسط یک منبع موثق تأیید نشده است ، یادآور می شود که همه این موارد هنگامی آغاز شد که گروهی از 500 سرباز آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی در کرات در 29 ژوئن 1959 به مدت یک هفته از تحقیق و تحقیق به پاتایا رانده شدند. آنها چندین خانه را در انتهای جنوبی ساحل از تایلندی برجسته ، لرد سانتورن اجاره دادند. با وجود مدت كوتاه ماندن آنها ، سربازان زمان زيادي را سپري كردند و در محل مستقر شدند.

این کلمه در میان سایر سربازان آمریکایی مستقر در منطقه پخش شد و پاتایا به سرعت جایگزین داغ برای بانکوک شد

آب و هوای پاتایا

آب و هوای پاتایا گرمسیری است ، در تمام سال گرم است و دارای یک فصل خشک از دسامبر تا آوریل و یک فصل بارانی از ماه مه تا اواسط نوامبر به دلیل مونسون جنوب غربی است.

میزان بارندگی سالانه حدود 1100 میلی متر (44 اینچ) است ، بنابراین باران ها آنقدر سنگین نیستند ، اگر در مرحله اول (مه) و آخرین (شهریور-اکتبر) نباشند: این اتفاق می افتد زیرا بخش عمده ای از باران ها روی ساحل غربی برمه ، که به همین دلیل از این منطقه از تایلند محافظت می کند.

با این وجود ، از ماه ژوئن تا آگوست نیز نمی توان برخی از مسیرهای ریزش قوی را از بین برد ، اگرچه در این دوره بارندگی به طور متوسط در حدود 95/120 میلی متر (3.7 / 4.7 در ماه) در هر ماه باقی می ماند.

در ماه مارس و آوریل ، قبل از رسیدن موسمی ، میزان بارندگی قابل توجهی افزایش می یابد ، اگرچه میزان آفتاب هنوز خوب است.

میانگین بارندگی در اینجا است.

جاذبه‌های گردشگری اصلی پاتایا

سواحل پاتایا:

ساحل جومتین: یکی از مقاصد ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال آرامش و آرامش بیشتری نسبت به مراکز شلوغ شهر هستند.

ساحل مرکزی پاتایا: معروف‌ترین ساحل شهر که با طیف وسیعی از فعالیت‌های آبی مانند جت‌اسکی و چتر پاراسل محبوبیت دارد.

پارک‌ها و مراکز دیدنی:

باغ نونگ نوچ: این باغ گیاه‌شناسی یکی از زیباترین باغ‌های تایلند است که با طراحی‌های منحصر به فرد و نمایش‌های فرهنگی جذاب، هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

یادبود بودای بزرگ: یک مجسمه بودا بزرگ که بر فراز تپه‌ای در جنوب شهر واقع شده و دیدگاه‌های خیره‌کننده‌ای از منطقه اطراف ارائه می‌دهد.

زندگی شبانه و مراکز خرید:

خیابان واکینگ استریت: قلب زندگی شبانه پاتایا با رستوران‌ها، بارها، کلاب‌ها و نمایش‌های زنده.

مرکز خرید سنترال فستیوال: یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در آسیا، ایده‌آل برای خرید انواع کالاها از برندهای معروف جهانی

درباره تایلند در تور تایلند

تایلند ، کشوری که در مرکز سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی قرار دارد. تایلند که کاملاً در مناطق گرمسیری واقع شده است ، اکوسیستم های متنوعی را شامل می شود ، از جمله مناطق جنگلی مرتفع از مرزهای شمالی ، مزارع برنج حاصلخیز دشت های مرکزی ، فلات پهن شمال شرقی و سواحل ناهموار در امتداد شبه جزیره باریک جنوبی.

تا نیمه دوم قرن بیستم ، تایلند در درجه اول یک کشور کشاورزی بود ، اما از دهه 1960 تعداد فزاینده ای از مردم به بانکوک ، پایتخت و سایر شهرها نقل مکان کردند. با تور تایلند نوروز 1404 از همه این جاذبه ها دیدن کنید.

اگرچه منطقه کلانشهر بانکوک بیشتر به عنوان مرکز شهر برتر در کشور باقی مانده است ، اما شهرهای قابل توجهی دیگر مانند Chiang Mai در شمال ، Nakhon Ratchasima (خورات) ، Khon Kaen و Udon Thani در شمال شرقی ، پاتایا در جنوب شرقی ، وجود دارند. و هات یای در جنوب دورسیام ، به عنوان رسمی تا تایلند تا سال 1939 خوانده می شد ، هرگز تحت سلطه استعمار اروپا قرار نگرفت. سیام مستقل تا زمان انقلاب در سال 1932 توسط یک سلطنت مطلق اداره می شد.

از آن زمان تایلند یک سلطنت مشروطه بوده است و همه قانون اساسی های بعدی برای پارلمان منتخب فراهم شده اند. با این حال ، اقتدار سیاسی اغلب توسط ارتش برگزار می شود ، که از طریق کودتاها قدرت را به دست گرفته است.

در دو دهه گذشته قرن بیستم و دهه اول بیست و یکم ، دموکراسی پارلمانی به طور پیوسته حمایت گسترده تری از مردم به دست آورد. اگرچه در سال 2006 یک بحران به وجود آمد ، هنگامی که ارتش ، همزمان با سلطنت ، یک دولت منتخب را سرنگون کرد ، انتخابات جدید پارلمان - همانطور که توسط دولت موقت وعده داده شده بود - در سال 2007 برگزار شد.

تور تایلند نوروز ۱۴۰4

کشور تایلند همسایه مالزی، کامبوج و میانمار است. تایلند به معنای سرزمین حوری در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و پایتخت آن بانکوک است. جاذبه های تفریحی بی شمار این کشور در کنار پیشینه تاریخی آن باعث پرطرفدان بودن تورهای تایلند در سراسر جهان بخصوص ایران شده است. به جرات می توان گفت که تایلند یک قطب قوی در صنعت گردشگری جهان می باشد. به عزیزانی که اهل سفر مجردی هستند، تور تایلند نوروز ۱۴۰3 را پیشنهاد می کنیم.

گردشگری با تور تایلند نوروز 1404 و زمستان ۱۴۰4

در صورت انتخاب تور تایلند نوروز ۱۴۰4 ، تور تالیند تابستان 1404 ، لازم است یک برنامه دقیق گردشگری داشته باشید تا بتوانید از تمامی تقریحات و جاذبه های این کشور نهایت استقاده را ببرید. در سفر به بانکوک حتما از گراند پالاس دیدن کنید. این مکان تاریخی به دلیل داشتن معماری خاص از بناهای مشهور و منحصر به فرد بانکوک محسوب می شود. در طول سفر با تور تایلند نوروز ۱۴۰4 حتما به خلیج فانگ نا سر بزنید. منظره های طبیعی چشم نواز و صخره های آهکی سر از آب براورده از شگفتی های فانگ نای شهر پوکت است. قایق سواری و سایر تفریحات آبی نیز در این خلیج زیبا خالی از لطف نیست. گردشگران می توانند متفاوت ترین تجربه غواصی خود را در فصل بهار با تور تایلند نوروز ۱۴۰4 در جزایر سیمیلان رقم بزنند. بازار های شناور بانکوک نیز برای خرید سوغاتی به مسافران پیشنهاد می شوند. جزایر فی فی در شهر کرابی از جمله مناطقی است که برای جوان تر های تور مناسب می باشد. در این جزیره زیبا می توان منظره غروب خورشید و موجودات مختلف دریایی رنگارنگ را به نظاره نشست. در این منطقه شرایط شب زنده داری جوانان فراهم است. ساحل ریلی از سواحل شنی سفید شهر کرابی می باشد که در لیست بهترین جاذبه های گردشگری قرار گرفته است. آرامش خاص این منطقه ساحلی و همچنین وجود غارها و تالاب ها در دل صخره فضایی بی نظیر ایجاد کرده که گردشگران تور تایلند نوروز ۱۴۰4 را حیرت زده خواهد کرد. حتما بازدید از پارک ملی بزرگ تایلند در بانکوک که در لیست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده را در برنامه خود بگنجانید.

آب و هوای نورزی تور تایلند

تایلند کشوری با فصول مختلف است. در این بخش از مقاله به بررسی شرایط آب و هوایی فصل بهار خواهیم پرداخت. لازم است قبل از اقدام برای خرید تور تایلند نوروز ۱۴۰4 و تور تالیند تابستان 1404 ، از وضعیت جوی و آب و هوایی فصل بهار در این منطقه آگاه شوید. تایلند اغلب دارای آب و هوای گرمسیری و مرطوب است. میزان بارش در فصل بهار نسبتا کم و دمای هوا تا حدود ۳۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد. اگر به منظور بهره مندی از تفریحات ساحلی و آبی تایلند را انتخاب کرده اید، توصیه ما خرید تورهای نوروزی است. با این انتخاب مسافران همچنین می توانند در جشنواره نوروزی سال نو تایلند شرکت کنند.

تاریخچه تایلند

تاریخ تایلند از زمانی آغاز می شود که ماجرای مهاجران به سرزمین های مرزی که توسط امپراتوری های دوردست برای تجارت ، کار اجباری و حامی حمایت می شوند ، آغاز می شود. سرانجام ، این کشور هویت ملی را در اطراف زبان، دین و سلطنت تلفیق کرد.

پادشاهان در برابر استعمار از قدرت های انبساط طلب غربی در مرزهای خود مقاومت می كنند و تنها در صورت محاصره نیروهای داخلی در مقابل استعمار مطلق خود در این كشور، مقاومت می كنند. از زمان انتقال به یک سلطنت مشروطه در سال 1932، ارتش عمدتاً بر کشور حاکم است و در میان آنها چند سکسکه دموکراتیک وجود دارد.

تور لحظه آخری تایلند

حتما تا به حال تور لحظه آخری تایلند یا تور آفری تایلند شنیده اید در واقع تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در یک فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور معمولا بین 1 تا 3 روز مانده به تاریخ تمام شدن ثبت نام تور قیمت آفر میگذارند و یا هتل های تایلند روی قیمت هتل تخفیف میگزارند که قیمت تور تایلند پایین می آید یا اینکه ایرلاین های تور لحظه تایلند تعداد محدودی جای خالی داشته باشند که قیمت بلیط ارزان تایلند با شما ارائه دهند که به این سه اصل میگویند تورلحظه آخری تایلند . که فقط آژانس هایی که مجری مستقیم تور تایلند هستند میتوانند در فصل های مختلف تور لحظه آخری تایلند را به قیمتی پایین ارائه دهند که خوشبختانه اوج ماندگار مجری تور تایلند را با خدماتی لوکس و هتل مجلل را در تور تایلند لحظه آخری به شما ارائه میدهند. با اوج ماندگار در ارتباط باشد تا از پایین ترین قیمت تور تایلند مطلع شوید.

پیش خرید تور تایلند

حتما تا به حال پیش خرید تور تایلند شنیده اید دراصل پیش خرید تور تایلند یعنی اینکه شما یک ماه قبل تر از تاریخ سفر تور تایلند خود تور رزرو کنید . که هم قیمت تور تایلند برای شما ارزانتر میباشد و هم میتوانید از بهترین هتل تایلند اقامت داشته باشید .این را هم باید در نظر بگیرید پیش خرید تور تایلند ارزان بسیار دشوار است خوشبختانه اوج ماندگار مجری مستقیم تور تایلند با پکیج طلایی خود تور تایلند را با بهترین قیمت تور تایلند و خدمات به شما ارائه میدهد تا شما از تعطیلات خود لذت ببرید.

جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان 1404

اگر شماهم جزء آن دسته از افرادی باشید که به سفر های برون مرزی علاقه مند هستید، حتما نام کشور تایلند به عنوان یک مقصد جذاب به گوشتان خورده است.کشور تایلند به واسطه جاذبه‌های گردشگری و البته آب و هوای خوبی که دارد توانسته است که رضایت اکثر گردشگران را که به این کشور سفر کرده‌اند جلب کند.در مورد این موضوع که بهترین فصل سفر به کشور تایلند چه فصلی است؟ نظرات متفاوت و گوناگونی وجود دارد هرچند که بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که فصل زمستان و بهار بهترین فصل برای سفر به کشور تایلند است، اما افرادی که تجربه سفر به کشور تایلند در فصل تابستان را داشته‌اند، معتقدند که سفر به این کشور در فصل تابستان جذابیت‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.اما شاید برای برخی از افراد این سوال به وجود بیاید که جذابیت‌های سفر به این کشور در فصل تابستان چیست؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، چرا که ما در این مقاله تحت عنوان جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان علاوه بر معرفی کشور تایلند به این سوال نیز پاسخ داده‌ایم.

معرفی کامل کشور تایلند

بعد از توضیح مختصری در مورد تاریخچه کشور تایلند در این قسمت از مقاله به معرفی کامل این کشور خواهیم پرداخت. کشور تایلند که پایتخت آن شهر بانکوک میباشد تقریباً ۶۴ میلیون نفر جمعیت دارد و شهر بانکوک پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. از نظر جغرافیایی این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. که از شمال با برمه و از غرب با دریای آندما همسایه است همچنین این کشور بالائوس و مالزی و همچنین خلیل تایلند نیز همسایه می‌باشد. کشور تایلند تقریباً ۵۱۴ هزار کیلومتر مساحت دارد. واحد پول کشور تایلند بات یا بت است . بات به واحدهای کوچکتری به نام ستنگ خرد می‌شود به نوعی که هر ۱۰۰ ستنگ یک بات می‌باشد.

زبان و فرهنگ مردم تایلند

با توجه به اینکه زبان و فرهنگ یک کشور می‌تواند خود برای گردشگران یک جذابیت به حساب بیاید، پس لازم دانستیم در این مقاله که قرار است به بررسی جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان بپردازیم. زبان و فرهنگ این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

در مورد زبان کشور تایلند باید بگوییم که زبان این کشور یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های کشورهای شرق آسیا می‌باشد. هرچند که در این کشور اکثر مردم دارای گویش‌های منطقه ای و قومی خاص خود هستند.اما زبان رسمی این کشور تایلندی است. با توجه به این موضوع که زبان تایلندی دارای گفتار و نوشتاری بسیار سخت است به همین دلیل برای افراد غیر تایلندی این زبان بسیار سخت و غیر قابل فهم می‌باشد.به همین دلیل از زبان انگلیسی در مدارس تایلند نیز آموزش داده می‌شود.اما مردم این کشور آنچنان که باید و شاید بر این زبان مسلط نیستند ولی شما می‌توانید در کشور تایلند با زبان انگلیسی کارهای روزمره خود را انجام دهید.هرچند که اگر فرصت کافی داشته باشید می‌توانید با یادگیری واژگان مهم زبان تایلندی علاوه بر رساندن منظور خود به دیگران یک تجربه دلپذیری را کسب کنید.

معرفی کامل کشور تایلند

بعد از توضیح مختصری در مورد تاریخچه کشور تایلند در این قسمت از مقاله به معرفی کامل این کشور خواهیم پرداخت. کشور تایلند که پایتخت آن شهر بانکوک میباشد تقریباً ۶۴ میلیون نفر جمعیت دارد و شهر بانکوک پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. از نظر جغرافیایی این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. که از شمال با برمه و از غرب با دریای آندما همسایه است همچنین این کشور بالائوس و مالزی و همچنین خلیل تایلند نیز همسایه می‌باشد. کشور تایلند تقریباً ۵۱۴ هزار کیلومتر مساحت دارد. واحد پول کشور تایلند بات یا بت است . بات به واحدهای کوچکتری به نام ستنگ خرد می‌شود به نوعی که هر ۱۰۰ ستنگ یک بات می‌باشد.

زبان و فرهنگ مردم تایلند

با توجه به اینکه زبان و فرهنگ یک کشور می‌تواند خود برای گردشگران یک جذابیت به حساب بیاید، پس لازم دانستیم در این مقاله که قرار است به بررسی جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان بپردازیم. زبان و فرهنگ این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

در مورد زبان کشور تایلند باید بگوییم که زبان این کشور یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های کشورهای شرق آسیا می‌باشد. هرچند که در این کشور اکثر مردم دارای گویش‌های منطقه ای و قومی خاص خود هستند.اما زبان رسمی این کشور تایلندی است. با توجه به این موضوع که زبان تایلندی دارای گفتار و نوشتاری بسیار سخت است به همین دلیل برای افراد غیر تایلندی این زبان بسیار سخت و غیر قابل فهم می‌باشد.به همین دلیل از زبان انگلیسی در مدارس تایلند نیز آموزش داده می‌شود.اما مردم این کشور آنچنان که باید و شاید بر این زبان مسلط نیستند ولی شما می‌توانید در کشور تایلند با زبان انگلیسی کارهای روزمره خود را انجام دهید.هرچند که اگر فرصت کافی داشته باشید می‌توانید با یادگیری واژگان مهم زبان تایلندی علاوه بر رساندن منظور خود به دیگران یک تجربه دلپذیری را کسب کنید.

بررسی آب و هوای کشور تایلند

در این قسمت از مقاله جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان حتما لازم است که آب و هوای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که آب و هوا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سفر تابستانی به هر شهر و یا کشوری داشته باشد آب و هوای کشور تایلند بسیار متغیر می باشد‌. به شکلی که هر منطقه از این کشور دارای آب و هوای منحصر به فرد خود می باشد. برای مثال در ماه فوریه در سواحل شرقی احتمال چندین بارش می باشد.این در حالی است که در سایر نقاط کشور شاهد هوای گرم و خشک هستیم. هرچند که هیچ فصلی در کشور تایلند پیدا نمی‌شود که برای سفر مناسب نباشد، اما جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان باعث شده است که بسیاری از افراد این فصل را برای سفر به تایلند انتخاب کنند.

بررسی جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان 1404

همانگونه که در قسمت ابتدایی این مقاله به آن اشاره کردیم سفر به کشور تایلند در فصل تابستان می‌تواند جذابیت‌های خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد، که در ادامه به معرفی و بررسی چند جذابیت سفر به تایلند در این فصل میپردازیم.

بررسی آب و هوای کشور تایلند

در این قسمت از مقاله جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان حتما لازم است که آب و هوای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که آب و هوا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سفر تابستانی به هر شهر و یا کشوری داشته باشد آب و هوای کشور تایلند بسیار متغیر می باشد‌. به شکلی که هر منطقه از این کشور دارای آب و هوای منحصر به فرد خود می باشد. برای مثال در ماه فوریه در سواحل شرقی احتمال چندین بارش می باشد.این در حالی است که در سایر نقاط کشور شاهد هوای گرم و خشک هستیم. هرچند که هیچ فصلی در کشور تایلند پیدا نمی‌شود که برای سفر مناسب نباشد، اما جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان باعث شده است که بسیاری از افراد این فصل را برای سفر به تایلند انتخاب کنند.

تور پوکت زیبایی شهر پوکت

پوکت یکی از شهرهای محبوب و مشهور کشور تایلند می‌باشد، که دارای آب‌ها و البته سواحل زیبا و بی نظیری می باشد. افرادی که به آب تنی و شیرجه زدن و سایر ورزش های آبی علاقه مند هستند، می‌توانند این شهر را به عنوان مقصد خود در فصل تابستان انتخاب کنند. جز آب تنی در این قسمت می‌توانید شور و هیجان وصف ناپذیری را در هنگام بالا رفتن از صخره‌های بزرگ تجربه کنید. چنانچه که به ماهیگیری علاقمند می‌باشید، در این منطقه می‌توانید این کار را نیز تجربه کنید. یکی دیگر از جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان موج سواری در این منطقه می باشد.

همنشینی با ماهی ها ، با غواصی

بدون شک یکی از جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان غواصی و همنشینی باماهی‌ها در زیر آب می‌باشد. اکثر افرادی که به کشور تایلند سفر می‌کننداز غواصی به عنوان یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات یاد می‌کنند. غواصی در زیر آب یک تجربه ماندگار را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید با دیدن آموزش‌های لازم در مدت زمان کوتاهی و همچنین پوشیدن لباس مخصوص به عمق آب‌های شفاف دریا رفته و از همجواری با ماهی‌های زیبا و رنگارنگ لذت ببرید.

پارک های آبی

بدون شک یکی از مهمترین تفریحات در فصل تابستان نه تنها در تایلند بلکه در هر کشور و شهر دیگری رفتن به پارک‌های آبی می‌باشد.کشور تایلند با داشتن چندین و چند پارک آبی مجهز در طول تابستان میزبان گردشگران بیشماری هستند. اکثر این پارک‌های آبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما می‌توانید با خیال راحت کودکان خود را با خیال راحت آنجا برده و اجازه دهید که به بازی و شادی بپردازید.

از دیگر جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان میتوان به بازی با فیل ها در مزرعه پاتارا و همنشینی با حیوانات در سافاری ورلد بانکوک اشاره کرد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد تایلند و جذابیت های سفر به تایلند در فصل تابستان به دست آورده باشید.

برای رزرو تور ها و اطلاعات بیشتر با اوج ماندگار در ارتباط باشید.

بهترین تفریحات در کشور تور تایلند

کشور تایلند به واسطه جاذبه‌های گردشگری و البته زیرساخت‌ هایی که فراهم کرده است یکی از کشورهای پرطرفدار در بین گردشگران می‌باشد. عمده دلیل هر مسافرتی می‌تواند تفریحاتی باشد که شما می‌توانید در طول سفر انجام دهید، به همین دلیل شناخت تفریحاتی که شما می‌توانید در کشور مقصد انجام دهید در تصمیم شما برای سفر و یا عدم سفر به یک کشور خاص می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.اگر شما برای انجام تفریحات قصد سفر دارید بدون شک تایلند می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و لذت بخش‌ترین مقصد‌ها برای شما باشد.شما در این کشور علاوه بر مکان‌های تاریخی می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی مانند پارک ها و سواحل نیز لذت ببرید. همچنین امکان انواع تفریحات شاد و مفرح برای شما و خانواده وجود دارد.اما اینکه شما در کشور تایلند چه تفریحاتی می‌توانید انجام دهید موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان بهترین تفریحات در کشور تایلند به آن پرداختیم پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به کشور تایلند

در این قسمت از مقاله و قبل از اینکه به بررسی موضوع بهترین تفریحات در کشور تایلند بپردازیم، ابتدا نیاز است که شما اطلاعات کلی در مورد این کشور داشته باشید.

کشور تایلند یکی از کشورهای شرقی آسیا به حساب می‌آید این کشور از شرق، غرب ،جنوب و شمال غرب با کشورهایی مانند میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی همسایه می‌باشد. این کشور با خلیج تایلند و دریای آندامان نیز مرز مشترک دارد.کشور تایلند که پایتخت آن شهر زیبا و مدرن بانکوک می باشد تقریباً ۵۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده این کشور چیزی معادل ۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنها به زبان تایلندی یا تای صحبت می‌کنند، هرچند که در مدارس این کشور زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود و اکثر کارکنان فروشگاه‌ها ،رستوران‌ها و هتل‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند . کشور تایلند که از سال ۱۹۳۲ تبدیل به یک کشور سلطنتی شد توسط پارلمان کشور و نخست وزیر اداره می‌شود. یکی از مقاماتی که در بین مردم تایلند دارای عزت و احترام زیادی می‌باشد مقام پادشاهی است. در مورد فرهنگ مردم تایلند باید بگوییم که مردم این کشور بسیار مهمان نواز و صبور بوده و در اکثر مواقع لبخندی به لب دارند. شما در صورتی که قصد بازدید از معابد کشور تایلند و یا کاخ سلطنتی را داشته باشید باید کفش‌های خود را از پا درآورید. اکثر مردم تایلند بودایی هستند به همین دلیل معابد زیادی در کشور تایلند وجود دارد. توجه داشته باشید که توهین به دین مردم مجازات شدیدی دارد و در صورتی که این کار را انجام دهید با شما به شدت برخورد خواهد شد. واحد پول تایلند بات یا بت می‌باشد،که بخش‌های کوچکی به نام ستنگ تقسیم می‌شود. به شکلی که هر صد ستنگ معادل یک بات می‌باشد.

با توجه به اینکه آب و هوای کشور مقصد میتواند برای گردشگران بسیار مهم باشد نیاز است که شما اطلاعاتی در مورد آب و هوای این کشور نیز داشته باشید.کشور تایلند یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین آب و هواهای جهان را دارد برای مثال در ماه ژانویه آب و هوای بخش‌های مختلف تایلند معتدل هستند ولی در همین ماه شما هر چقدر به سمت شمال بروید با هوای خنک‌تری مواجه خواهید شد. در ماه فوریه شما در سمت‌های شرقی تایلند شاهد باران هستید این در حالی است که سایر بخش‌های این کشور در این ماه آب و هوای گرم و خشکی را تجربه می‌کنند.

معرفی بهترین تفریحات در تور تایلند

همانگونه که در قسمت ابتدایی مقاله نیزبه آن اشاره کردیم کشور تایلند یکی از کشورهایی است که علی رغم آب و هوای خوب و بکری که دارد از نظر فراهم نمودن تفریحات برای گردشکران نیز بسیار عالی عمل کرده به شکلی که شما با هر نوع سلیقه و خصوصیات اخلاقی که باشید می‌توانید از تفریحات شاد و مفرحی لذت ببرید.مهمترین تفریحاتی که شما میتوانید در کشور تایلند انجام دهید عبارتند از:

رفتن به مزرعه پاترا و بازی کردن با فیل‌ها

فیل‌ها حیوانات عظیم و جثه اما به شدت دوست داشتنی هستند.به شکلی که همه ما دوست داریم این حیوانات زیبا را از نزدیک ببینیم، شما می‌توانید با رفتن به مزرعه پاترا این موجودات بامزه را از نزدیک ببینید.نکته جالبی که باید بدانید این مزرعه توسط یک زوج خوش ذوق تاسیس شده است.به گفته این زوج تنها هدف آنها محافظت و نگهداری از این موجودات دوست داشتنی بوده است.شما در این مزرعه می‌توانید به فیل‌ها غذا بدهید، آنها را به حمام ببرید در نهایت اقدام به فیل سواری کنید.

تفریح در آب های پوکت

یکی از بهترین تفریحات برای افرادی که به تفریحات هیجان انگیز و پر از انرژی علاقمند هستند صخره نوردی و شیرجه زدن به آب‌ رودخانه می‌باشد.شما می‌توانید با رفتن به جزیره‌های که در حوالی شهر پوکت هستند این کار هیجان انگیز را امتحان کنید. به جز انجام این کار در صورتی که به ماهیگیری علاقمند هستید می‌توانید به محل‌های مشخص برای ماهیگیری رفته و اقدام به ماهیگیری کنید.

غواصی با تور پوکت

بدون شک یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی که شما می‌توانید در تایلند انجام دهید، غواصی می‌باشد. شما می‌توانید با غواصی به اعماق دریا سفر کنید، البته جای نگرانی نیست چون قبل از انجام این کار در آب‌های کم عمق آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود شما می‌توانید با رفتن به اعماق آب همنشینی با ماهی‌ها را تجربه کنید.

موج سواری در پارک رامایانا تور پوکت

پارک آبی رامایانا یکی از بزرگترین پارک‌های آبی کشور تایلند می‌باشد. که تقریباً ۱۸۴ هزار متر مربع مساحت دارد. این پارک آبی یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های تفریحی کشور تایلند می‌باشد. بیشتر بخش‌های این پارک سرپوشیده است هر چند که چند استخر روباز نیز در این مجموعه وجود دارد. یکی ازمهیج‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این پارک آبی انجام دهید موج سواری می‌باشد. در این پارک آبی قسمت‌هایی برای بازی کودکان تعبیه شده است که شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی به همراه فرزندان دلبندتان به این پارک آبی بروید.

رفتن به عمق غارها تور پوکت

یکی دیگر از بهترین تفریحات در کشور تایلند که در عین حال جالب‌ترین آنها نیز می‌تواند باشد رفتن به اعماق غارها می‌باشد. اگر شما به ماجراجویی علاقمند هستید،غارهای تایلند می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. باید توجه داشته باشید که غارهای این کشور همگی دارای مسیرهای مناسب گردشگری و بسیار ایمن می‌باشند.یکی از بهترین غارهای کشور تایلند غار پنگ مافا می‌باشد که در بین گردشگران از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که اگر به غارنوردی می‌روید حتماًدوربین فیلمبرداری خود را به همراه داشته باشید، چرا که می‌توانید لحظات بسیار جالبی را ثبت کنید.

خرید در بازار های شناور تور پوکت

خرید کردن برای همه افراد مخصوصاً بانوان می‌تواند جذاب باشد،حال اگر این خرید بر روی یک بازار شناور باشد لذتی دوچندان دارد.گشت و گذار در این بازارها خود به تنهایی می‌تواند باعث شور و هیجان شما شود.در این بازار مغازه‌ها قایق‌های شناور بر روی آب هستند که محصولات محلی را به خریداران عرضه می‌کنند. از نکات بسیار بارز در این بازار شناور خوش رویی فروشندگان می‌باشد.از مهم‌ترین اجناسی که شما می‌توانید در این بازار بخرید می‌توان به آویزهای بزرگ و کوچک، عروسک‌ها و زیورآلات محلی اشاره کرد.همه این اجناس دست ساز بوده و توسط افراد محلی ساخته می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث القای یک حس خوب به شما شود.

رفتن به کافه های شبانه تور پوکت

یکی از هیجان انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات در کشور تایلند کافه‌های شبانه این کشور می‌باشند.شما می‌توانید در این کافه‌ها از اجرای برنامه‌های شاد و مهیج مانند موسیقی زنده ، شعبده بازی و رقص فرم لذت ببرید.در این کافه‌ها می‌توانید انواع نوشیدنی و غذاها را سفارش دهید و غذای خود را در این فضای شاد میل نمایید.

رفتن به باغ وحش سافاری ورلد تور پوکت

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به حیوانات علاقمند می‌باشید.یکی از بهترین تفریحات در کشور تایلند برای شما رفتن به باغ وحش سافاری ورلد می‌باشد. در این باغ وحش حیواناتی مانند شیر، کرگدن، زرافه، پلنگ و سایر حیوانات وجود دارند. این باغ وحش یک باغ وحش رویایی می‌باشد که به واسطه تدابیری که اندیشیده شده است شما می‌توانید تا حد امکان به این حیوانات نزدیک شوید و از آنها عکس بگیرید. در این باغ وحش شما میتوانید انواع آبزیان، پرندگان و خزندگان را نیز در این باغ وحش از نزدیک ببینید.

جمع بندی تور پوکت

ما در این مقاله تحت عنوان بهترین تفریحات در کشور تایلند به معرفی چند تفریح خوب که شما می‌توانید به همراه خانواده در این کشور انجام دهید پرداختیم. به عنوان جمع‌بندی این موضوع می‌توانیم بگوییم که تعداد تفریحات و سرگرمی‌های شما در شهر تایلند می‌تواند بسیار زیاد باشد. به شکلی که اگر شما حتی اگر یک ماه هم در این کشور بمانید از این نظر مشکلی نخواهید داشت. به جز موارد ذکر شده در این مقاله می‌توان به آبشار نوردی، دلفیناریوم،دوچرخه سواری در کوهستان و رفتن به دهکده‌های توریستی به عنوان سایر تفریحاتی که شما می‌توانید در کشور تایلند انجام دهید اشاره کرد. امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورده باشید.

راهنمای جامع تور تایلند

تور تایلند** یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در میان ایرانیان است. تایلند با داشتن سواحل زیبا، معابد باستانی، بازارهای رنگارنگ و فرهنگ غنی، مقصدی بی‌نظیر برای تجربه تعطیلاتی خاص و متفاوت است. در این مطلب، به بررسی کامل تور تایلند و نکات مهم برای انتخاب بهترین تور می‌پردازیم.

چرا تور تایلند؟

تایلند**، با جاذبه‌های طبیعی فراوان، معابد تاریخی، غذاهای خوشمزه و مردمان مهمان‌نواز، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تفریحی است. این کشور با ترکیب فرهنگ سنتی و مدرنیته، تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر را به گردشگران ارائه می‌دهد.

راهنمای جامع تور تایلند

تور تایلند** یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در میان ایرانیان است. تایلند با داشتن سواحل زیبا، معابد باستانی، بازارهای رنگارنگ و فرهنگ غنی، مقصدی بی‌نظیر برای تجربه تعطیلاتی خاص و متفاوت است. در این مطلب، به بررسی کامل تور تایلند و نکات مهم برای انتخاب بهترین تور می‌پردازیم.

انتخاب بهترین تور تایلند

برای انتخاب بهترین تور تایلند، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. **زمان سفر**: بهترین زمان برای سفر به تایلند از نوامبر تا فوریه است که هوا معتدل و مناسب برای گردش و تفریح است.

2. **مدت اقامت**: برای بهره‌مندی کامل از جاذبه‌ها و امکانات تایلند، حداقل 7 تا 10 روز اقامت را در نظر بگیرید.

3. **خدمات تور**: از کیفیت هتل، پرواز، برنامه‌های گردشگری و بیمه سفر اطمینان حاصل کنید.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

تایلند دارای جاذبه‌های متنوعی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

- **بانکوک**: پایتخت تایلند با معابد زیبا مانند **وات آرون** و **وات فو**، بازارهای شبانه و کاخ بزرگ.

- **پوکت**: یکی از محبوب‌ترین جزایر تایلند با سواحل زیبا، امکانات تفریحی و ورزش‌های آبی.

- **چیانگ مای**: شهر تاریخی با معابد باستانی، بازارهای محلی و طبیعت بکر.

- **پاتایا**: شهری ساحلی با امکانات تفریحی متنوع، بازارهای شبانه و مراکز خرید.

- **آیوتایا**: شهری باستانی با معابد و آثار تاریخی منحصر به فرد.

نکات مهم در سفر به تایلند

- **حمل و نقل**: تایلند دارای سیستم حمل و نقل عمومی متنوع شامل تاکسی، توک‌توک، اتوبوس و قطار است که جابجایی در شهرها را آسان می‌کند.

- **غذا**: از غذاهای محلی تایلند مانند **پد تای**، **سام تام**، **توم یام** و **کای یانگ** لذت ببرید.

- **خرید**: بازارهای محلی و مراکز خرید بزرگ مانند **مرکز خرید MBK** در بانکوک و **بازار شبانه چیانگ مای** برای خرید سوغات و محصولات محلی بسیار مناسب هستند.

جمع‌بندی تور پوکت

با توجه به امکانات رفاهی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگ غنی، **تور تایلند** یک گزینه عالی برای تجربه تعطیلاتی متفاوت و بی‌نظیر است. با انتخاب تور مناسب و برنامه‌ریزی دقیق، سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را در این کشور زیبا تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور تایلند، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید.

تور تایلند محبوب ترین مقصد گردشگری ایرانیان

تور تایلند نوروز 1404 یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سفر به مقاصد گردشگری است و دلایل زیادی برای انتخاب آن وجود دارد. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌کنم:

1. **جاذبه‌های طبیعی**: تایلند دارای سواحل زیبا، جزایر شگفت‌انگیز و مناظر طبیعی خیره‌کننده است. جزایر مانند پوکت، کو سامویی و کو فی فی از جمله مقاصد محبوب هستند.

2. **فرهنگ غنی**: تایلند با تاریخ و فرهنگ غنی خود، معابد باستانی، جشنواره‌ها و سنت‌های محلی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. معبد وات آرون و وات پو از جمله جاذبه‌های فرهنگی معروف هستند.

3. **غذاهای لذیذ**: غذاهای تایلندی به خاطر طعم‌های متنوع و ادویه‌های خاص خود مشهور هستند. شما می‌توانید از غذاهای خیابانی تا رستوران‌های لوکس، تجربه‌های غذایی متفاوتی را داشته باشید.

4. **فعالیت‌های تفریحی**: تایلند فرصت‌های زیادی برای فعالیت‌های آبی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و سافاری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از ورزش‌های آبی در سواحل گرفته تا ماجراجویی در جنگل‌ها لذت ببرید.

5. **مردم مهمان‌نواز**: تایلندی‌ها به خاطر مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه‌شان شناخته شده‌اند. این امر باعث می‌شود که سفر شما راحت‌تر و دلپذیرتر باشد.

6. **خرید و بازارها**: تایلند دارای بازارهای محلی و مراکز خرید بزرگ است که می‌توانید از آن‌ها سوغاتی‌ها و محصولات محلی خریداری کنید.

اگر سوال خاصی در مورد تور تایلند دارید یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، خوشحال می‌شوم کمک کنم!

تور تایلند: تجربه‌ای به یادماندنی در سرزمین لبخندها

تور تایلند به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا شناخته می‌شود. با سواحل شگفت انگیز، معابد باستانی و فرهنگی غنی، سفری به تایلند می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد. تور تایلند ما به شما این فرصت را می‌دهد تا همه جاذبه‌های این کشور زیبا را با قیمتی مناسب کشف کنید.

چرا تور تایلند؟

سواحل بکر و طبیعت زیبا: از سواحل فی‌فای گرفته تا جزایر سامویی، تایلند بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و دریا است.

فرهنگ و تاریخ غنی: در بانکوک و چیانگ مای شما می‌توانید معابد زیبا و بازارهای محلی را کشف کنید.

غذاهای خوشمزه: از طبخ‌های تایلندی اصیل مانند پد تای و تام یام سوپ لذت ببرید.

شگفتی‌های شب زنده‌داری: شب‌های پوکت و پاتایا پر از هیجان و تفریح هستند.

بسته‌های تور ما شامل:

پرواز رفت و برگشت با بهترین شرکت‌های هواپیمایی

اقامت در هتل‌های لوکس و راحت

گشت‌های شهری و بازدید از جاذبه‌های مهم

راهنمای محلی فارسی‌زبان

فراموش نکنید که با رزرو زودهنگام از تخفیف‌های ویژه ما بهره‌مند شوید. آماده‌اید تا سفری به یادماندنی را آغاز کنید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید و از تور تایلند خود لذت ببرید!

بهترین زمان سفر به تایلند: همه چیز درباره فصل‌های گردشگری با تور تایلند

اگر به فکر سفر به تایلند هستید، انتخاب زمان مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر تجربه شما داشته باشد. تایلند با آب و هوای گرمسیری خود، در طول سال جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد. در اینجا اطلاعات لازم برای انتخاب بهترین زمان برای تور تایلند نوروز 1404 را می‌یابید.

فصل‌های گردشگری در تایلند:

فصل خشک (نوامبر تا فوریه): این دوره به عنوان بهترین زمان سفر به تایلند شناخته می‌شود. هوای معتدل، کمترین احتمال بارش و دمای مناسب باعث می‌شود که گردشگران زیادی در این فصل به تایلند سفر کنند. این زمان ایده‌آل برای لذت بردن از سواحل و ماجراجویی در طبیعت است.

فصل گرم (مارس تا مه): در این دوره، دمای هوا افزایش می‌یابد و به اوج خود می‌رسد. اگر با گرما مشکلی ندارید، می‌توانید از تخفیف‌های موجود در هتل‌ها و اماکن تفریحی بهره ببرید.

فصل بارانی (ژوئن تا اکتبر): با وجود بارش‌های مکرر، این دوره همچنان جذابیت خاص خود را دارد. مناظر طبیعی در این فصل سرسبزتر می‌شود و بسیاری از آبشارها و پارک‌های ملی در بهترین حالت خود هستند. قیمت‌های پایین‌تر و جمعیت کمتر از دیگر مزایای این فصل است.

نکته های کلیدی برای سفر به تایلند:

رویدادهای محلی: اگر به رویدادهای فرهنگی و فستیوال‌ها علاقه‌مند هستید، شرکت در جشنواره‌های سنتی مانند فستیوال آب (سونگکران) بهاری می‌تواند جذابیت سفر شما را دوچندان کند.

رزرو زودهنگام: با توجه به محبوبیت بالای تایلند در فصل‌های گردشگری، حتماً بلیط‌ها و هتل‌ها را در اسرع وقت رزرو کنید تا هم از نظر قیمت و هم انتخاب گزینه‌های بهتر، اطمینان حاصل کنید.

هر زمانی که انتخاب کنید، تور تایلند شما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. با برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی از فصل های گردشگری، می‌توانید از هر لحظه سفر خود لذت ببرید.

حمل و نقل در تور تایلند

انواع حمل و نقل در تایلند

حمل و نقل هوایی

فرودگاه‌های بین‌المللی: تایلند دارای فرودگاه‌های بین‌المللی متعددی مانند فرودگاه سووارنابومی در بانکوک و فرودگاه بین‌المللی پوکت است که ورود و خروج مسافران را به و از این کشور بسیار آسان می‌سازند.

قطار

شبکه ریلی: سیستم قطار در تایلند گسترده است و سفرهای بین‌شهری به ویژه از بانکوک به مقصدهایی مانند چیانگ مای و آیوتایا با قطارهای روزانه و شبانه امکان‌پذیر است. این قطارها راحت و اقتصادی هستند و مناظر زیبایی را در مسیر ارائه می‌دهند.

اتوبوس

اتوبوس‌های بین شهری: خدمات گسترده اتوبوس‌رانی، ارتباط آسانی بین شهرها و مناطق مختلف تایلند فراهم می‌کند. اتوبوس‌های VIP و عالی برای مسیرهای طولانی‌تر، راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می‌آورند.

اتوبوس‌های محلی: گزینه‌ای ارزان و اقتصادی برای جابجایی درون‌شهری و برون‌شهری نزدیک هستند.

تاکسی و توک‌توک

تاکسی‌: در شهرهایی مانند بانکوک، تاکسی‌ها با تاکسی‌متر امکانات راحتی برای مسافران فراهم می‌کنند. استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Grab به مسافران کمک می‌کند تا راحت‌تر و با امنیت بیشتر جابجا شوند.

توک‌توک: تجربه‌ای منحصر به فرد و سنتی برای گردشگران در تایلند. چانه‌زنی در قیمت‌ها معمولاً رایج است و تجربه‌ای گوشه‌ای از فرهنگ محلی را فراهم می‌کند.

اجاره خودرو و موتورسیکلت

اجاره خودرو: برای کسانی که به دنبال آزادی بیشتر در جابجایی بین جاذبه‌های دورتر هستند. قوانین رانندگی محلی و شرایط جاده‌ها را پیش از اجاره در نظر بگیرید.

اجاره موتورسیکلت: متداول در جزایر و مناطق گردشگری مانند پوکت و کرابی، این وسیله می‌تواند آزادی و سرعت بیشتری برای گشت‌زنی فراهم کند.

کشتی و قایق‌های توریستی

کشتی‌ها: برای سفر به جزایر و نقاط ساحلی مانند پوکت و فی‌فی، استفاده از کشتی یا قایق‌های سرعتی امکان جابجایی سریع و لذت‌بخش را فراهم می‌سازد.

قایق‌های توریستی: مخصوص تفریح و گشت‌زنی در مکان‌های مشهور آبی همچون بازار شناور بانکوک.

نکات مهم برای جابجایی در تایلند

پیش‌خرید بلیط: برای سفرهای بین‌شهری با قطار و اتوبوس بهتر است بلیط‌ها را از قبل رزرو کنید تا از اطمینان برخوردار باشید.

ترافیک شهری: در شهرهای بزرگ مانند بانکوک، ترافیک سنگین می‌تواند زمان سفر شما را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین بهتر است برنامه سفر را با توجه به ساعات اوج تنظیم کنید.

پول نقد همراه داشته باشید: در بعضی از وسایل حمل و نقل عمومی و محلی، تنها پول نقد پذیرفته می‌شود.

غذاهای محبوب تایلند

پد تای (Pad Thai)

توضیح: این غذا از نودل برنج، میگو یا مرغ، تخم‌مرغ و سبزیجات تازه تهیه می‌شود و با لیمو و بادام زمینی خرد شده سرو می‌گردد. پد تای یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای خیابانی تایلند است.

نکات غذایی: طعم ترش و شیرین این غذا آن را بسیار محبوب کرده و در بسیاری از رستوران‌ها و بازارهای خیابانی یافت می‌شود.

تام یام گونگ (Tom Yum Goong)

توضیح: سوپ تند و ترش با طعم‌های غنی از میگو و ادویه‌جات مانند علف لیمو، لیمو و فلفل، که عطر و طعم خاصی دارد.

نکات غذایی: این سوپ معمولاً به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود و با نان برنج یا نودل مصرف می‌گردد.

سوم تام (Som Tum)

توضیح: سالاد تند و ترش با پایه‌ی پاپایا سبز، که معمولاً با بادام زمینی، گوجه‌فرنگی و لیمو طعم‌دهی می‌شود.

نکات غذایی: این غذا به خاطر طعم تند و تازه‌اش، به‌ویژه در فصل گرما بسیار محبوب است.

کای پای (Khao Pad)

توضیح: برنج سرخ‌کرده با سبزیجات و گوشت یا میگو، که معمولاً با تخم‌مرغ و سس سویا سرو می‌شود.

نکات غذایی: این غذا به عنوان یکی از غذاهای سریع و خوشمزه شناخته می‌شود و می‌تواند با توجه به سلیقه فردی تغییر کند.

ویژگی‌های غذاهای تایلند

تنوع طعم‌ها: غذاهای تایلند معمولاً ترکیبی از طعم‌های تند، ترش، شیرین و شور هستند که تجربه‌ای منحصر به فرد را برای خورندگان فراهم می‌کند.

استفاده از مواد تازه: در تهیه غذاهای تایلندی از مواد اولیه تازه و محلی استفاده می‌شود که طعم و کیفیت بالایی به غذاها می‌بخشد.

توجه به ارائه: غذاها معمولاً به صورت زیبا و جذاب سرو می‌شوند که این نیز بخشی از فرهنگ غذایی تایلند است.

شرح اندکی از تاریخچه کرابی

کرابی یک شهر بندری و ماهیگری است که شاید بتوان آن را قدیمی ترین سکونتگاه مردم تایلند در بین شهرهای دیگر دانست. استانی که در جنوب دریای آندامان قرار گرفته است و شاید قدیمی ترین تاریخ سکونتگاه های تایلند را در بین بقیه ی استان ها داشته باشد. کرابی صخره ها و غارهای بسیاری دارد که روی دیواره های آنها می توان نشانه هایی از نقاشی های باستان را دید. همچنین در کشفیاتی که در این منطقه شده است، ابزارهای نقاشی و سفالگری کهنی کشف شده است که به ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ قبل ازمیلاد مسیح بر می گردد.

شرایط آب و هوایی کرابی

آب و هوای کرابی، استوایی و در تمام طول سال گرم است. این منطقه یک فصل بارانی دارد که از مه تا اکتبر ادامه دارد. فصل خشک سال از دسامبر تا مارس ادامه دارد. در ماه مارس و به‌خصوص در آوریل، قبل از شروع مانسون، بارندگی افزایش می‌یابد و در ماه نوامبر هم مقدار بارندگی زیاد است به‌خصوص در نیمه‌ اول ماه. در فصل خشک هم احتمال بارندگی وجود دارد به‌خصوص در ماه دسامبر که البته بعضی از آن‌ها ممکن است بسیار شدید باشند.

دمای هوا تقریبا در تمام طول سال بسیار بالا است و میانگین دمای هوا به‌ندرت به زیر ۳۰ درجه می‌رسد. با این حال از دسامبر تا مارس، رطوبت هوا کمتر است. شب‌ها دمای هوا به‌ندرت به زیر ۲۰ درجه می‌رسد و معمولا این کاهش دما بیشتر در ماه‌های دسامبر تا مارس است. از فوریه تا آوریل، قبل از آغاز مانسون، دمای هوا کمی افزایش می‌یابد و در واقع این دوره‌ زمانی گرم‌ترین زمان سال است. دمای هوا در این بازه‌ زمانی تا ۳۵ درجه هم می‌رسد. در نواحی ساحلی دمای هوا بهتر است و به خاطر نسیم‌های دریایی، این مناطق خنک‌تر می‌شوند. میانگین بارش سالانه‌ باران در کرابی دو هزار میلی‌متر است.

جاذبه‌های گردشگری اصلی کرابی

سواحل و جزایر زیبا:

ساحل آ او نانگ: یکی از محبوب‌ترین سواحل کرابی که با کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی‌اش مکان مناسبی برای استراحت و لذت از مناظر زیبا است.

جزایر فی فی: این جزایر با سواحل سفید و آب‌های زلال برای غواصی و شنا بسیار ایده‌آل هستند.

رایلای بیچ: یک ساحل منزوی که به خاطر صخره‌های آهکی مناسب برای صخره‌نوردی معروف است.

پارک‌های ملی و طبیعت:

پارک ملی تان بوک خورانی: با جنگل‌های بارانی، آبشارها و مسیرهای پیاده‌روی، محلی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت است.

چشمه‌های آب گرم کلونگ توم: جایی برای تجربه حمام آب گرم طبیعی در دل جنگل‌های بارانی.

فعالیت‌های آبی و ماجراجویی:

غواصی و اسنورکلینگ: آب‌های شفاف کرابی با زندگی دریایی متنوع، بهشتی برای غواصان حرفه‌ای و آماتور است.

کایاک‌سواری: تجربه‌ای بی‌نظیر برای کاوش در میان مانگروها و صخره‌های دریایی.

گشتن اطراف با قایق

شما می توانید مانند دیگر گردشگران این منطقه یکی از قایق های کشیده را که چهار نفر را می تواند سوار کند، اجاره کنید و برای ۶ ساعت به گشتن در اطراف این منطقه بپردازید. تورهایی که با این قایق ها برگذار می شوند در مکان هایی مثل جزیره بامبو، جزیره ماسکیتو، خلیج مایا، روستای تونسای و … توقف می کند و شما می توانید در این مکان ها به خرید و یا شنا بپردازید و یا از اسنورکلینگ لذت ببرید. پیشنهاد ما این است که اگر می توانید، تورتان را طوری تنظیم کنید که در هنگام غروب آفتاب در دریا باشید و از مناظر بی نهایت زیبای اطراف لذت کافی را ببرید.

در سفر به جزیره فی فی چه اقداماتی لازم است انجام دهید؟

یکی از بهترین نقاط گردشگری جهان بودن، باعث شده که فی فی فعالیت های بسیاری برای گردشگران داشته باشد معمولا مردم تور جزیره فی فی را با امکانات کامل آن رزرو می کنند که این تورها از تورهای یک روزه به جاذبه های مهم کو فی فی دون تا تورهای ۳ یا ۴ روزه که در آن ها بازدید از همه جاذبه های فی فی گنجانده شده متغیر می باشد.از جمله تفریحات دیگری که جزیره فی فی دارد شامل کشتی سواری، شیرجه از روی صخره ها، صخره نوردی و ماهی گیری می باشد. ماجراجویی های عجیب و غریب در کوه ها و صخره های این جزیره و هیجان آن می تواند میزان آدرنالین خون شما را به حد انفجار برساند. خلیج مایا مهمترین جاذبه جزیره فی فی است که در فیلم های زیادی نمایش داده شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی جزیره را دارد، اگر به جاههای ناشناخته و مسیرهای دشوار این جزیره سفر می کنیم پاداش تجربه تماشای منحصربفردترین مناظر جهان در انتظار شما خواهد بود. شرق تونسای بهترین محل برای پیدا کردن رستوران های خوشمزه است و فراموش نکنید که از دهکده جزیره فی فی هم دیدن کنید.برای تجربه ی سفری لذت بخش با اوج ماندگار همراه باشید.

برای اطلاع از تورهای آفری شماره خود را وارد نمایید
کد امنیتی
جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید